پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
امام سجاد

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران الزهراء(س) کلاردشت گفت: امام سجاد(ع) در جامعه بحران زده و اسلام ستیز، با متوسل شدن به دعا و نیایش در کتاب صحیفه سجادیه، زیباترین و با ارزش ترین معارف را در اختیار امت اسلامی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران خانم شاه مرادی  در نشست اخلاقی "بصیرت شناسی" طلاب که در مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت برگزار شد، با بیان این که در حادثه کربلا  از همه اقشار حضور داشتند، گفت: حماسه آفرینان واقعه کربلا، هر کدام می توانند الگویی برای جامعه باشند، حضرت ابالفضل(ع) مظهر بندگی و وفاداری، حضرت زینب و دختر سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) مظهر صبر و استقامت و... بنابراین همه الگوی مناسب بندگی و عشق به خدا بودند.

وی نقش امام سجاد (ع) را بعد از واقعه عاشورا خطیر و پر رنگ خواند و اظهار داشت: مهمترین اقدام امام سجاد(ع) بعد از  واقعه عاشورا  ایراد خطبه و نیز تبیین مظلومیت امام حسین(ع) بود که هدف از آن  نقش بر آب کردن برنامه های اسلام زدایی بنی امیه و سپس تبیین معارف غنی اسلامی در غالب دعا و نیایش و همچنین تربیت شاگردان تاثیر گزار در عرصه تبلیغ معارف ناب اسلام بود.

استاد حوزه علمیه خواهران کلاردشت، خاطر نشان نمود: با این که امامان ، از جانب دنیاپرستان و حکومت های طاغوتی زمان خود تحت شدیدترین تهدیدات و فشارهای سیاسی، اجتماعی، نظامی بودند؛ اما این اسوه ها هیچ گاه از رسالت هدایت و راهنمایی پیروان خود دست برنداشته و با روش های گوناگون حقیقت را برای مردم روشن می نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha